Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012
Μεταχειρισμένες εξωλέμβιες – τι να προσέξουμε…
Επενδύοντας χρήματα για την αγορά μιας καινούργιας εξωλέμβιας μηχανής για το σκάφος μας (μικρό ή μεγάλο) ιδίως αυτή την εποχή είναι ίσως απαγορευτικό. Αντιθέτως μπορούμε να βρούμε και να αγοράσουμε μία μεταχειρισμένη εξωλέμβια μηχανή σε καλή κατάσταση και σαφώς σε καλύτερη τιμή.
Επιλέγοντας Μεταχειρισμένη εξωλέμβια μηχανή
Ας αρχίσουμε λοιπόν την αναζήτηση της μεταχειρισμένης μηχανής μας προσέχοντας 8 απλά σημεία.
1 . Στις εφημερίδες, στα περιοδικά και ιδίως στο διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε πάρα πολλές αγγελίες για πωλήσεις εξωλέμβιων μεταχειρισμένων μηχανών.
2. Στην αγορά μπορούμε να βρούμε δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες. Οι δίχρονοι είναι πλέον αρκετά χρησιμοποιημένοι και δεν έχουν μεταπωλητική αξία, αν θέλουμε λοιπόν κάποια στιγμή στο μέλλον να έχουμε προοπτική πώλησης του σημερινού σκάφους, καλό είναι να επιλέξουμε τετράχρονο κινητήρα.
4. Υπάρχουν διεθνείς κανόνες για το μέγεθος και την ιπποδύναμη ενός εξωλέμβιου κινητήρα, ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους. Αυτοί οι κανόνες που αφορούν την ασφάλειά μας πρέπει πάντα να ακολουθούνται.
5. Πριν ξεκινήσουμε το ψάξιμο, καλό είναι, να κάνουμε μία λίστα με όλα αυτά που θα επιθυμούσαμε όπως μίζα ή χειροκίνητη εκκίνηση, επιθυμητή κατανάλωση, βάρος, όργανα και μάρκα.
6. Το σωστό μέγεθος του ποδιού είναι σημαντικό. Βγάζοντας το σκάφος από το νερό μπορούμε να μετρήσουμε το μέγεθος του επιθυμητού ποδιού. Από το πάνω μέρος της τραβέρσας στο κάτω μέρος του σκάφους, έτσι θα διαλέξουμε ένα μικρό, μακρύ ή extra μακρύ πόδι το οποίο θα ταιριάζει στο σκάφος μας.
7. Παίρνοντας πληροφορίες και συζητώντας με άλλους ιδιοκτήτες σκαφών για μία ορισμένη μάρκα εξωλέμβιας μηχανής που προτιμούμε, θα αποκρυσταλλώσουμε μία γνώμη που θα μας βοηθήσει να αγοράσουμε την καλύτερη μηχανή στην καλύτερη δυνατή τιμή.
8. Είναι πολύ καλύτερο να προτιμήσουμε μία μεταχειρισμένη εξωλέμβια γνωστής εταιρείας. Να ελέγξουμε με προσοχή όλα τα απαραίτητα έγγραφα της αγοράς. Και επίσης η τοποθέτηση της μηχανής να γίνει με την παρουσία του πωλητή.
Ελέγχοντας την μεταχειρισμένη εξωλέμβια μηχανή πριν την αγορά
Ελέγχουμε τον άξονα της προπέλας εάν είναι λυγισμένος κυρτός . Αυτό συμβαίνει συχνά όταν είναι ανοξείδωτος ή από αλουμίνιο. Το τσεκάρουμε γυρίζοντας την προπέλα με το χέρι μας. Δεν πρέπει να υπάρχει καθόλου ταλάντευση. Είναι μεγάλη ζημιά.
Αφαιρούμε τη βίδα στο κάτω μέρος της μηχανής και βεβαιωνόμαστε ότι δεν βγαίνει νερό ή γράσο γαλακτερό. Σε αυτή την περίπτωση είναι μεγάλη ζημιά, γιατί μάλλον υπάρχει κάποια ρωγμή στο κάτω μέρος.
Ελέγχουμε ότι μπορούμε με ευκολία όταν η μηχανή δουλεύει να αλλάζουμε από το νεκρό μπροστά και από νεκρό ανάποδα.
Αφήνουμε τη μηχανή στο νερό να δουλεύει στο ρελαντί και να κρατάει τις στροφές. Εάν η λειτουργία της δεν είναι απαλή, ή τα καρμπιρατέρ θέλουν καθάρισμα ή υπάρχει πρόβλημα στην μίζα.
Όταν η μηχανή δουλεύει πρέπει να σιγουρευτούμε ότι βγάζει νερό. Αυτό δηλώνει μία καλή αντλία νερού.
Τέλος ένας μικρός έλεγχος από εξειδικευμένο τεχνικό, θα μας βεβαιώσει για μία καλή αγορά και θα μας γλιτώσει από τη στενοχώρια και τα επιπλέον άδικα χρήματα.
Καλές αγορές και καλά ταξίδια!!
πηγη http://www.ortsa.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου