picasion

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Κατερίνα Τοπούζογλου



1) Κατερίνα ….λίγα λόγια για τον εαυτό σου.

Ξεκίνησα το ψαροτούφεκο πριν από μερικά χρόνια χάρη στη φίλη μου Ευτυχία Πενταράκη η οποία σε μια δύσκολη περίοδο που περνούσα με έπεισε (ευτυχώς) να παρακολουθήσουμε σχολείο ελεύθερης κατάδυσης με απίστευτο δάσκαλο (και κατασκευαστή των ροζ και φούξια όπλων μου) το Βασίλη Ζωνομέση. Είχα καλές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του σχολείου και όλοι επέμεναν να ξεκινήσω το ψαροτούφεκο. Μέχρι τότε έκανα μόνο αυτόνομη κατάδυση και ήμουν τελείως αρνητική με αυτούς που σκότωναν ψάρια -πού να ξερα! Θυμάμαι πήγαινα με την Ευτυχία για να ψαρέψει κι εγώ έβλεπα τη σημαδούρα της με τα θηράματά της και στεναχωριόμουν. Όλα αυτά μέχρι που χτύπησα κι εγώ το πρώτο ψαρι... και μετά άλλαξαν όλα.

2) Πότε ήταν η πρώτη σου επαφή με την θάλασσα?

Από μικρή αγαπούσα τα αθλήματα που είχαν να κάνουν με τον υγρό στίβο, έκανα πολλά χρόνια κολύμβηση και στη συνέχεια ό,τι αφορούσε τη θάλασσα, καταδύσεις, wakeboard, σκι, ιστιοπλοια. Με κέρδισε όμως το ψαροτούφεκο τα τελευταία χρόνια και έχω αφοσιωθεί σε αυτό. Τώρα είμαι στην ομάδα του κ.Σπύρου Καρτελιά και όπου δω θάλασσα παίρνω τα χρωματιστά όπλα μου και βουτάω.


3) Γιατί υποβρύχιο ψάρεμα?

Για πολλούς λόγους, για να κρατάω επαφή με τη θάλασσα που τη νιώθω πραγματικά "σπίτι μου", για να εκτονώνω τα άγρια ένστικτα που έχώ, όπως όλοι μας βέβαια, κρυμμένα μέσα μου, για να βυθίζομαι με μια ανάσα στο απέραντο μπλε, για να χαρίζω τα ψάρια μου και να παίρνω απίστευτη χαρά από ένα βλέμμα, για να ακούω σε μια βουτιά μόνο το χτύπο της καρδιάς μου και τον ήχο του μουλινέ που ξετυλίγεται, για την ηρεμία που μου δίνει ο ήχος του κύματος στη βάρκα, για την παρέα με το ζευγάρι μου και τα γέλια που κάνουμε πάντα μέσα και έξω από το νερό, για το σταυρό που κάνω υποβρυχίως και ευχαριστώ το Θεό όταν βγάζω καλό θήραμα, για το Αιγαίο που με συναρπάζει σε όλες του τις μορφές και "χάνομαι" μέσα του.

4) Ασχολείσαι και με άλλα αθλήματα?

Ασχολήθηκα πολλά χρόνια με το kick boxing, τώρα πια σταμάτησα τους αγώνες και κάνω μόνο προπόνηση συντήρησης, γενικώς μου αρέσουν τα δυναμικά αθλήματα, αυτά που θέλουν ψυχή και εσωτερική δύναμη.


5) Πως σε αντιμετωπίζουν οι άνδρες στο χώρο αυτό?

Με πολλή καλή διάθεση πάντα, έχω τη χαρά να έχω γνωρίσει μέσα από το χόμπυ μας πολύ καλά παιδιά με ήθος και αξιοπρέπεια όπως το Γιώργο Δούναβη, το Βασίλη Ζωνομέση, τον Αντρέα Κωστανάσιο και φυσικά ο κ.Σπύρος Καρτελιάς που πραγματικά τους νιώθω φίλους καλούς. Παντα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις βέβαια και σε αντίθεση με το εξωτερικό κάποιοι άντρες έχουν "κολλήματα" για το τι πρέπει και μπορεί να κάνει μια γυναίκα αλλά δεν ασχολούμαι με αυτούς καθόλου.


7) Πώς περνάς το χρόνο σου?

Έχω μοιράσει τη ζωή μου ανάμεσα στη Μύκονο και την Αθήνα. Είμαι υπέρ της αποκέντρωσης και παλαιότερα είχα περάσει 2 χρόνια στη Χαλκιδική. Γενικώς υποστηρίζω τη ζωή στην επαρχία, ειδικά σε ένα τόσο όμορφο τόπο όπως η Μύκονος, όπου μπορεί να βλέπεις την αλλαγή της κάθε εποχής και να ζεις στη φύση, με τους ντόπιους, τα πανηγύρια, τη θάλασσα και τον ευλογημένο αέρα της.
Ασχολούμαι με το www.MykonosTopVillas.com και στόχος μου είναι κάθε καλοκαίρι οι πελάτες -ειδικά οι ξένοι- να φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την Ελλάδα, το έχω πάρει πατριωτικά το θέμα, ίσως επειδή κατάγομαι από την Πόλη (γι'αυτό έχω το δικέφαλο στα πέδιλά μου) και θεωρώ ότι είμαι 2 φορές Ελληνίδα.
Τον υπόλοιπο καιρό ασχολούμαι με τις ξένες γλώσσες, φέτος είμαι στο δεύτερο έτος στα ρώσικα, με το scrapbooking, το ψάρεμα και γενικώς με εξιτάρει πολύ να βρίσκομαι σε φάση μάθησης. Θέλω συνεχώς να μαθαίνω κάτι καινούριο, εκτός από τα αθληματα θέλω να γυμνάζω και το μυαλό με όποιο τρόπο.


8 Περιέγραψε με λίγα λόγια την καλύτερη σου υποβρύχια δραστηριότητα

Ό,τι έχει να κάνει με τους καρχαρίες! Κάθε φορά που επιδιώκω και κολυμπάω ή βουτάω μαζί τους είναι και ένα σκίρτημα μέσα μου και ένα τεράστιο χαμόγελο. Νιώθω φοβερό σεβασμό απέναντί τους και προσπαθώ όσο μπορώ κάθε χρόνο να κάνω ψάρεμα σε μέρη που βρίσκονται κι εκείνοι.
Οι καρχαρίες είναι απίστευτα τρυφερά πλάσματα, με κακές δημόσιες σχέσεις! Τους σέβομαι, όπως κάθε τι στη θάλασσα βέβαια, και ποτέ δεν τους προκαλώ είτε είναι σφυροκέφαλοι, ταύροι και tiger είτε φαλαινοκαρχαρίες.
Φέτος ήταν η χρονιά που έκανα τις περισσότερες βουτιές μαζί τους σε διάφορα μέρη, κολύμπησα δίπλα τους, ψάρεψα σε απόσταση αναπνοής, μάλιστα χαίδεψα έναν και πήρα απίστευτη χαρά. Ελπίζω κάποια στιγμή να καταφέρω να κάνω ελέυθερη κατάδυση με το μεγάλο λευκό, ...χωρίς κλουβί βέβαια.


9) Έχεις ασχοληθεί αγωνιστικά με το υποβρύχιο ψάρεμα η με την υποβρύχια σκοποβολή? Και αν ναι ,ποιες θέσεις έχεις κατακτήσει?

Πήρα μέρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα πέρσυ και παρά τις αντίξοες συνθήκες και την αποχώρηση ενός αθλητή, επειδή δε δεχόταν να συμμετάσχει γυναίκα στον αγώνα, κατέκτησα την 4η θέση. Παρόλα αυτά θα ήθελα πολύ να πάρω μέρος σε διοργάνωση στο εξωτερικό και να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο.
Γενικώς είμαι υπέρ των αγώνων και προσπαθώ να παίρνω μέρος σε όσο περισσότερους μπορώ, είναι μια ευχάριστη διαδικασία και μια ωραία εκδρομή για να δω τους φίλους μου. Όλα τα ψάρια που πιάνονται χαρίζονται για φιλανθρωπικό σκοπό κι ας μην ξεχνάμε ότι το ψαροτούφεκο είναι ο μοναδικός τρόπος επιλεκτικής αλιείας που σημαίνει ότι άποφεύγουμε να σκοτώνουμε μικρά ψάρια και γόνους, σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο μέσο, καίκι, τράτα, παραγάδι κλπ.


10) Κάνεις σχέδια για το μέλλον?

Είμαι άνθρωπος που ζω τη στιγμή, μ'αρέσει να κάνω όνειρα και να προσπαθώ να τα πραγματοποιώ. Μέχρι τώρα ευτυχώς ό,τι έχω ονειρευτεί με όλη μου την καρδιά και με πολλή αγάπη το έχω ζήσει και ίσως αυτό είναι το μυστικό. Η αγάπη και η δύναμη που έχουμε μέσα μας.


11) Πρέπει ο κόσμος και γενικότερα οι γυναίκες να ασχοληθούν με την θάλασσα?

Θα ήθελα πολύ να έρθουν περισσότερες γυναίκες στο χώρο και μέχρι τώρα χαίρομαι αφάνταστα όταν γνωρίζω κοπέλες και μου λένε ότι χάρη σε μένα ξεκίνησαν το ψάρεμα. Είναι μεγάλη χαρά και τιμή. Αρκεί βέβαια, το ψάρεμα να γίνεται με απόλυτο σεβασμό στη θάλασσα και το περιβάλλον, με νόμιμα μέσα, όχι με μπουκάλες και φυσικά πρώτα απ'όλα να προηγηθεί σωστή γνώση σε ένα σχολείο και μετά να πάνε να πιάσουν τα όπλα. Αυτό ισχύει και για τα δυο φύλα.


12) Κλείνοντας….πιο το αγαπημένο σου ψάρι?

Το πιο νόστιμο για μένα είναι η στήρα, το πιο ωραίο στο κυνήγι του ο ροφός, επειδή έχει συνήθως μεγάλο βαθμό δυσκολίας και σε καρτέρι τα τονοειδή. Αν και στις ψαροφαγίες που διοργανώνουμε με τους φίλους μου δεν έχει σημασία το ψάρι αλλά η παρέα κι αυτό ισχύει και μέσα στη θάλασσα για μένα.


Συντάκτης Σάκης Αρβανίτης

1 σχόλιο: