picasion

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Δημήτρης Γεραγάς- spearfishing greece

1. Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το υποβρύχιο κυνήγι; Αναγκαστικά !!! 2. Δηλαδή; Μπορείς να γίνεις πιο κατανοητός; Φυσικά!!! Είχα μία σχέση πριν κάποια χρόνια με μια κοπέλα που είχε εθισμό με την θάλασσα και το ψάρεμα όπως και εγώ άλλωστε. Φυσικά μιλάμε για ψάρεμα από έξω, για κάθετη, συρτή κτλ. Όλα λοιπόν εκτός από το υποβρύχιο κυνήγι. Όλο τον ελεύθερο χρόνο μας τον περνούσαμε ψαρεύοντας απ’ έξω όλα τα είδη ψαριών αλλά κυρίως τσιπούρες. Τότε ακόμα δεν είχε ριζώσει μέσα μου το μικρόβιο του ψαροντούφεκου ούτε κατά διάνοια. Έτσι λοιπόν επειδή η κυρία ήταν εξπέρ και εγώ ψιλοάσχετος και συνεχώς μπέρδευα τις πετονιές και γενικώς τα έκανα όλα μαντάρα δυο ήταν τα τινά ή να χωρίσουμε ή να ξεκινήσω κάποιο άλλο είδος ψαρέματος. Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με το υποβρύχιο κυνήγι. Από τότε φυσικά εθίστηκα και δεν ξανασχολήθηκα με τίποτε άλλο..
3. Ο μέντοράς σου ποιος είναι; Ο καπετάν Ευάγγελος (πατέρας της κοπέλας χάχαχα). Όντως ο «καπετάνιος» (έτσι είναι το παρατσούκλι του εν λόγω κυρίου) ήταν μάστορας του ψαρέματος με την μέθοδο της συρτής. Θυμάμαι με έπαιρνε μαζί του τα καλοκαίρια στην Αντίκυρα Βοιωτίας και πηγαίναμε για ψάρεμα. Σε αυτόν οφείλεται και η πρώτη μου συνάντηση με τα «θηρία» (μεγάλα μαγιάτικα) όπου στα χέρια του και στα αυτοσχέδια εργαλεία του (αυτοσχέδια μολύβια κτλ) όλα έμοιαζαν πολύ εύκολα. Από αυτόν έμαθα τις ξέρες, τα μυστικά περάσματα των μαγιάτικων, τις διατροφικές τους επιλογές, τις ώρες κυνηγιού, τα πάντα!!!Στα χέρια του όλα φαίνονταν τόσο εύκολα κάτι που φυσικά δεν ίσχυε ειδικά στο συγκεκριμένο ψάρεμα. Θυμάμαι κάθε ψάρεμα μας τελείωνε με τρία ψάρια και πάνω , εικόνες που έμειναν χαραγμένες για πάντα στο μυαλό μου. Όταν ζητούσα την συμβουλή του όπως και διάφορες πληροφορίες πάντοτε αρνιόταν πεισματικά να μου ανοιχτεί. Τώρα πια καταλαβαίνω τον λόγο που το έκανε αυτό, ήταν καθαρά από ανησυχία και φόβο και καλά έκανε. Σε αυτόν τον άνθρωπο οφείλω τόσα πολλά και θέλω να είναι πάντα καλά. Θυμάμαι ακόμη και μία συμβουλή της γυναίκας του της κυρίας Γιάννας που μου είχε πει όταν πρωτοξεκίνησα το υποβρύχιο κυνήγι : σε μία τρύπα που έχει πολλά ψάρια θα χτυπάς πρώτο το μεγαλύτερο γιατί μπορεί να μην έχεις πάλι άλλη ευκαιρία. Πραγματικά απίστευτη οικογένεια.
4. Η πρώτη σου επαφή με τον εξοπλισμό; Για καλή μου τύχη τότε είχε μαγαζί με είδη αλιείας ο γνωστός από την ελεύθερη κατάδυση αλλά και το ψαροντούφεκο Χρήστος Μαχαίρας ο οποίος τότε μου έδωσε μία στολή φόδρα 5 χιλιοστών μάρκας APNEA ένα ζευγάρι λεπίδες από υαλονιμά και ένα ψαροντούφεκο DEMKA 75αρι. Με αυτά ξεκίνησα τα πρώτα μου ψαρευτικά βήματα κάνοντας άπειρα χιλιόμετρα ενθουσιασμένος από την καινούργια μου ενασχόληση.
5. Το πρώτο σου θήραμα; Το πρώτο μου αλίευμα ήταν ένα χταπόδι 1,5 κιλό περίπου και ένα μουγκρί κανένα 3αρι κιλά όπου το τι χαρά έκανα δεν λέγεται. Το πρώτο μου αξιόλογο θήραμα ήταν ένας σηκιός κοντά στα 2 κιλά.
6. Μια εικόνα στην θάλασσα που δεν θα ξεχάσεις ποτέ; Θα μιλήσω για 2 εμπειρίες. Για ένα ψάρι που έπιασα αλλά και για ένα ψάρι που έχασα ή μάλλον που δεν κατάφερα να πιάσω. Θα προσπαθήσω να είναι λακωνικός και σύντομος για να μην κουράσω. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα μεγάλο μαγιάτικο που έπιασα παρέα με τον φίλο μου τον Γιώργο Πολυτάρχου στο νησί Τσαρούχι ανοιχτά από την Αντίκυρα. Το ψάρι ήταν πάνω από 40 κιλά αλλά αυτό που θυμάμαι πιο πολύ ήταν τα άλλα δύο ψάρια που το συνόδευαν τα οποία ήταν πάνω από 60 κιλά. Μετά από την μάχη που έδωσα με αυτό το ψάρι θυμάμαι δεν είχα δύναμη ούτε να ανέβω στο φουσκωτό. Δεύτερη ιστορία. Βρίσκομαι σε ένα τόπο και κάνω συρτό από τα ρηχά με σκοπό να προσεγγίσω ένα βράχο στα 20 μέτρα περίπου όπου θα έκανα καρτέρι προς τα βαθιά. Λίγο πριν πλησιάσω στο επιλεγμένο μου πόστο ένα μπουλούκι από σαργούς οι οποίοι όλοι ήταν πάνω από κιλό περνούσε μπροστά μου αγνοώντας την παρουσία μου. Όταν πια έφτασα στο πόστο αισθάνθηκα την παρουσία ενός ψαριού δεξιά μου και γυρίζοντας είδα να κατηφορίζει προς τα ανοιχτά ακριβώς δίπλα μου μία σφυρίδα της οποίας οι «κάθετες γραμμές» ήταν περίπου 15 πόντους. Τρελάθηκα!!! Βγήκα στην επιφάνεια και δεν είπα τίποτα στο ζευγάρι μου. Ξαναβούτηξα διότι ήξερα ότι αυτά τα ψάρια προσπαθούν να μας παραπλανήσουν προσποιούμενα ότι φεύγουν αλλά γυρνούν πάντα στο ίδιο σημείο. Έτσι κάνοντας ακριβώς το ίδιο αδιαφόρησα πάλι για τους σαργούς και όταν βγήκα να κοιτάξω κάτω από το βράχο είδα το θηρίο που με κοιτούσε και εκείνη την στιγμή λες και πάγωσε ο χρόνος, χίλιες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου. Πώς να κάνω την βολή, ότι το όπλο μου ξαφνικά φάνταζε πολύ μικρό κτλ. Έτσι σαστισμένος όταν αποφάσισα να ρίξω ήταν πλέον αργά διότι το ψάρι είχε ήδη στρίψει και αστόχησα. Βγήκα στην επιφάνεια και έφυγα απογοητευμένος σταματώντας το ψάρεμα για εκείνη την μέρα. Μετανιώνω ακόμη που δεν έκανα και άλλη μία βουτιά. Πότε δεν ξέρεις!!!
7. Τι θεωρείς πιο σημαντικό σε ένα ψαρά; Το πιο σημαντικό για μένα είναι η εξέλιξη. Τώρα πια η παλαιότεροι ψαροντουφεκάδες είναι πιο έμπειροι ,οι νέοι πληθαίνουν συνεχώς και τα ψάρια γίνονται και αυτά πιο έξυπνα για να επιβιώσουν φυσικά. Έτσι ο σύγχρονος κυνηγός καλείται συνεχώς να εξελίσσεται και να αυτοσχεδιάζει. Κάποτε ψαρεύαμε κολυμπητά στον γνωστό κάβο, μετά αποκτήσαμε φουσκωτό σκάφος και φτάσαμε εκεί που δεν μας πάνε οι δυνάμεις μας τώρα πια με την βοήθεια των ηλεκτρονικών οργάνων ανιχνεύουμε τους βυθούς. Τώρα πια η γνώση μας οδηγεί πιο βαθιά με ασφάλεια και τα σχολεία ελεύθερης κατάδυσης αλλά και το διαδίκτυο γενικώς μας δίνουν το πλεονέκτημα που δεν είχαμε παλιότερα. Ο ψαροκυνηγός λοιπόν οφείλει συνεχώς να εξελίσσεται.
8. Θεωρείς τον εαυτό σου καλό ψαρά; Η μητέρα μου και η κοπέλα μου μου λένε πως είμαι ο καλύτερος!! (χαχαχα) Λοιπόν θεωρώ καλό ψαρά αυτόν που ζει από το ψάρεμα και είναι συνεχώς στην θάλασσα. Τώρα όσο αφορά εμένα προσπαθώ συνεχώς σαν χομπίστας να εξελίσσομαι στον χώρο.
9. Μετανιώνεις για πράγματα που έχεις κάνει; Λυπάμαι που στο παρελθόν λειτουργούσα εγωιστικά και αδιαφορούσα για την αγωνία των δικών μου ανθρώπων όταν ώρες ολόκληρες ψάρευα μόνος μου με αποτέλεσμα ευτυχώς για καλή μου τύχη να σταθώ τυχερός πολλές φορές. Επίσης μετανιώνω που δεν ξεκίνησα νωρίτερα το υποβρύχιο κυνήγι.
10. Ποιους ξεχωρίζεις στον χώρο και γιατί; Ξεχωρίζω κάποιους διακεκριμένους αθλητές στον χώρο όπως τον Γιάννη Σιδέρη και τον Giacomo de mola .Oμως θα ήθελα να σταθώ κυρίως λόγω φιλίας στον Κώστα Μακρή ο οποίος για να μένα είναι μια ψαρευτική μηχανή και μαζί του στους αγώνες όλα αυτά τα χρόνια έμαθα πολλά (κανονικό απαιτητικό σχολείο). Η ψαρευτική του δεινότητα είναι από άλλο πλανήτη. Επίσης ξεχωρίζω τον Δημήτρη Μπαρσάκη που για το νεαρό της ηλικίας του έχει καταφέρει τόσα πολλά αλλά κυρίως για το ψαρευτικό του ένστικτο. Αφήνω τελευταίο τον αδερφό Ανδρέα Κωστανάσιο ο οποίος πέρα από κολλητός μου φίλος και ζευγάρι μου στην θάλασσα για όσους δεν ξέρουν εκτός από κορυφαίος αθλητής είναι και πολύ καλός αρθρογράφος, σκιτσογράφος, εκλέκτορας αθλητών για την εθνική ομάδα, άψογος στις πατέντες παντός τύπου, άριστος χειριστής σκαφών και πόσα άλλα. Όμως τον θαυμάζω ιδιαίτερα γιατί είναι ο μόνος από όσους γνωρίζω που δεν αρνείται να τσαλακώσει την εικόνα του για ένα καλό σκοπό , όπως π.χ.να παραστεί για ένα καλό φίλο ακόμη και σαν βαρκάρης σε κάποιο ψάρεμα η ακόμη και σε αγώνα παραμερίζοντας την αγάπη του για το υποβρύχιο κυνήγι..και προθυμοποιείται πάντοτε να βοηθήσει όπου μπορεί. Αυτό φανερώνει και το μεγαλείο αυτού του ανθρώπου. Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Μάνο Βλατάκη (διευθυντής περιοδικού Βυθός) και τον Γιάννη Χαλά (ιδιοκτήτης εταιρίας MEISTER) που με στηρίζουν συνεχώς. Κλείνοντας Δημήτρη παρακολουθείς το Deep Blue Sea News ? Αρκετά συχνά αφού γνωρίζεις πως μου αρέσει να ενημερώνομε διαρκώς για το χόμπι μας. Ιδιαίτερα την ενότητα με τα άρθρα και της εμπειρίες , είναι αρκετά εμπλουτισμένα με σημαντικές πληροφορίες και για τον αρχάριο άλλα και τον έμπειρο ψαρόκυνηγο. καλή συνεχεία και δύναμη στον δρόμο για την ενημέρωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου