picasion

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Λάμπρος Δερτιλής

online gif creator

1) Γεια σου Λάμπρο….. λίγα λόγια για τον εαυτό σου.
Γεννήθηκα στις 14 Απριλίου του 1977 στην Αμερική και κάποιες οικογενειακές συγκυρίες με έφεραν στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 1984. Καταγωγή από Λακωνία μεριά, εκεί οπού έγιναν και οι πρώτες καμακιες….!

2) Σε ποια ηλικία είχες την πρώτη σου επαφή με το υποβρύχιο ψάρεμα? Και ποιες οι πρώτες εντυπώσεις σου?
Πρώτη φορά ασχολήθηκα το 1986 στην ηλικία των 9. Ήμουν υπερκινητικό παιδάκι και ο φουκαράς ο πατέρας μου έψαχνε να βρει κάτι για να κουράζομαι και να ηρεμώ, βέβαια αυτός δεν έχει ηρεμήσει από τότε!!! Εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε η γνώση και ήταν και ο εξοπλισμός φτωχός. Περκοχανα και σπάροι , ψάρια τα οποία πηγαίναμε και τα τρώγαμε στο σπίτι και τρελαινόμασταν λες και ήταν αστακός… Μετά ήρθε και ο πρώτος ροφός, κάνα δυομισαρι κιλά, υπνωτισμένος θα ήταν ο άμοιρος αφού έφαγε την τρίαινα στο κεφάλι μετά από πλαναρισμα στα 4 μέτρα βάθος!!!Ανεβαίνω επιφάνεια αγκαλιές , φιλιά και συγχαρητήρια με τον πατέρα και το ψάρι ακόμα στην τρίαινα. Κάνει ένα μπραφ το ροφακι ξεψαριζει, βάζω εγώ τα κλάματα, μάλλον τα έβαλε και ο πατέρας μου, αλλά έπρεπε να κρατήσει το σκληρό προφίλ και με απειλές του στυλ αν δεν σταματήσεις να κλαις θα σου πάρω το όπλο , ηρέμησα… Μετά πήρα την εκδίκηση μου μάλλον…


3) Πιστεύεις πώς σήμερα η θάλασσα έχει πτώχευση από αλιεύματα?
Τα ψάρια εξελίσσονται, μαθαίνουν και μάλιστα καλά, το παιχνίδι της επιβίωσης. Σίγουρα κολυμπώντας κάποιος μια ακτογραμμή έχει περιορισμένες πιθανότητες να δει εικόνες που βλέπαμε πριν από είκοσι χρόνια. Υπάρχει μείωση και οι αιτίες είναι πολλές για αυτό και να είστε σίγουροι πως ο ψαροκυνηγος είναι από τις τελευταίες… Όποιος όμως γυρίζει… μυρίζει. Έτσι λοιπόν όποιος βάλει ώρες στο υγρό στοιχείο βρίσκει ψάρια και νέους τόπους . Δυστυχώς είναι ευθέως ανάλογο του κόπου που θα βάλουμε στην θάλασσα , η ανταμοιβή που θα μας γυρίσει πίσω.

4) Έχεις ασχοληθεί και αγωνιστικά? Και τι σε ώθησε σε αυτήν την επιλογή?
Οι αγώνες είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο της ζωής μου. Έπεσα για πρώτη φορά το 1995 και μακάρι να έχω τα κουράγια να συμμετάσχω για αρκετά ακόμα χρόνια. Στην αρχή με ώθησε αποκλειστικά το ανταγωνιστικό κομμάτι τους. Πίστευα ότι είμαι καλός, μέχρι να πάω στην ζυγαριά… Εκεί μαθαίνεις με τον χειρότερο τρόπο λοιπόν ότι υπάρχουν καλύτεροι, πιο έξυπνοι , πιο γρήγοροι κ.α. Είναι στην ιδιοσυγκρασία του καθενός να λάβει τα μηνύματα και να τα αποκωδικοποιήσει ανάλογα με τις εμπειρίες του και το διανοητικό του επίπεδο. Προσωπικά πείσμωσα και κοίταξα να δω τι κάνουν αυτοί που βγάζουν περισσότερα ψάρια από μένα. Άλλοι πάλι εγκαταλείπουν γιατί έχουν τοποθετήσει τον εαυτό τους ήδη στο βάθρο και όταν γκρεμίζονται τότε απλά κατηγορούν το όλο σκηνικό. Από κάποιο σημείο και μετά οι αγώνες είναι μια πολύ ευχάριστη διαδικασία της ζωής μου, ασχέτως αποτελέσματος. Βέβαια μέσα στο νερό κατά την διάρκεια του αγώνα τα δίνω όλα , όμως έξω από αυτό πλέον υπάρχει πολύ καλό κλίμα και πολύ καλή παρέα. Έχω γυρίσει σχεδόν όλη την Ελλάδα και έχω φίλους παντού με το αγωνιστικό ψαροτούφεκο. Πολλοί βέβαια θα γυρίσουν να πουν ότι αντίστοιχες φιλίες και ταξίδια μπορείς να κανείς και με κάποιον σύλλογο η με την παρέα σου, όμως προσωπικά πιστεύω ότι ο άνθρωπος στο ζόρι φαίνετε ποιος είναι πραγματικά και οι αγώνες έχουν πολύ από αυτό. Έπειτα ήρθε και το κεφάλαιο της εθνικής ομάδας, η ύψιστη διάκριση κατ ’εμέ. Έχω πάει Βραζιλια,2 φορές Πορτογαλία , Σαρδηνία, 2 φορές Κροατία και μάλιστα κάποιες εμφανίσεις συνοδεύτηκαν με επιτυχίες. Απίστευτες εμπειρίες, που αν δεν ασχολιόμουν αγωνιστικά δεν θα τις ζούσα πότε. Ξέρετε πως είναι να είσαι στην έναρξη ενός παγκοσμίου πρωταθλήματος ανάμεσα 100 βάρκες? Αυτά θα έχω να λέω στους γαμπρούς που θα μου φέρουν οι κόρες μου αργότερα και είμαι περήφανος που έζησα αυτές τις εμπειρίες…


5) Πια η αγαπημένη σου τεχνική στο ψάρεμα?
Θα ξεκινήσω ανάποδα λέγοντας την λιγότερο αγαπητή που δεν είναι άλλη από το καρτέρι. Μου αρέσουν οι πιο δυναμικές τεχνικές όπως το πλαναρισμα, το συρτό και ιδιαίτερα το ψαχτηρι, τεχνική με την οποία και μεγάλωσα…

6) Πιο είναι το αγαπημένο σου θήραμα και γιατί?
Τρελαίνομαι για ψαριές με άσπρα ψάρια και τσιπούρες όπως επίσης μου αρέσουν και οι πρασινοματες σφυρίδες στα ανοικτα νερά. Είναι θηράματα που δεν μπορείς να εξακολουθήσεις ένα συγκεκριμένο πλάνο και πρέπει συνεχως να αυτοσχεδιάζεις και να την ψάχνεις για καινούριους τόπους , καιρικές συνθήκες, φεγγάρια κ.α.

7)
Ποιον τόπο συνήθως προτιμάς για της εξορμήσεις σου?

Οι Κυκλάδες είναι από τα πιο αγαπημένα μου μέρη για ψάρεμα. Καθαρά νερά , όμορφα ψάρια και γραφικοί προορισμοί. Όποτε έχω χρόνο τις επισκέπτομαι και ασχέτως αποτελέσματος το ταξίδι και το ψάρεμα εκεί λειτουργούν αγχολυτικά στην ψυχολογία μου.


8) Φέτος θα πάρεις μέρος στο πανελλήνιο πρωτάθλημα αλιείας που θα διεξήχθη στον βόλο?
Αν όλα πάνε καλά, θα πάρω μέρος, με μικρή αναγνώριση λόγο πιεσμένου χρόνου. Πιστεύω ότι θα γίνει ωραίος αγώνας , τα μέλη του συλλόγου έχουν πολύ κέφι και εμπειρία από τους αγώνες που έχουν ήδη διοργανώσει.


9) Κλείνοντας την γνώμη σου για το deep blue sea news
Είναι μια πολύ ωραία προσπάθεια και μοιράζει γνώση σε όποιον είναι πρόθυμος να την λάβει, δίνοντας βάση σε σωστά πρότυπα και αποφεύγοντας την υπερβολή. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την φιλοξενία και να ευχηθώ καλή συνέχεια.


Λαμπρό καλή επιτυχία στο πρωτάθλημα και σου ευχόμαστε πάντα τα καλύτερα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου